نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 ظرافت هولوگرام های شفاف 

یک ویژگی در هولوگرام های شفاف وجود دارد که بسیار پراهمیت است . و آن این است که هولوگرام های شفاف با زیبایی خاص خود با سطح الصاق ادغام می شود. این به گونه ایی شکل میگیرد و انجام میشود که می تواند سرتا سر سطح الصاق را در برگیرد ولی کوچکترین فضایی را از نظر محتوایی اشغال نکند.

تمام اطلاعات و تصاویر هولوگرام های شفاف قابل مشاهده هستند که با جلوه ای چشمگیر از فناوری هولوگرام یکپارچه شده اند. این افکت ها هیچ گونه مزاحمتی برای خوانش اطلاعات سطح زیرین ایجاد نمی کنند و از طرفی، تمام ویژگی های امنیتی سایر هولوگرام ها را در بر دارد.

مزایای هولوگرام شفاف

استفاده از فیلم های مختلف و رنگی برای هولوگرام ها، باتوجه به کاربرد و سند و یا سلیقه مشتری صورت می گیرد. استفاده از هولوگرام های رنگی، هرقدر هم هماهنگ با سطح الصاق باشد، باز هم فضایی را اشغال می کند و آلودگی بصری ایجاد می کند.

ولی هولوگرام های شفاف به زیبایی و ظرافت با سطح الصاق ادغام می شود. به طوری که می تواند سرتا سر سطح الصاق را در برگیرد ولی کوچکترین فضایی را از نظر محتوایی اشغال نکند.

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام ,هولوگرام ها ,انواع هولوگرام,انواع هولوگرام ها ,هولوگرافی,هولوگرافی ها,انواع هولوگرافی ها,انواع هولوگرافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 تعریفی برای  هولوگرام  

چقدر در مورد هولوگرام آشنایی دارید و اینکه  در کل یک هولوگرام معمولی چه کاری انجام میدهد ؟ باتوجه به شناختهای قبلی که میدانیم هولوگرام معمولی در اصل کار آن الگوی موجی نور است که میتواند که با قوی کردن لیزر بر جسم و بر روی صفحه ی عکاسی ساخته شده است.درخشش نور بر روی الگو،تصویر را دوباره ایجاد دمی کند اما بیشتر هولوگرام ها مانند انهایی که روی کارت های اعتباری وجود دارند،یا تصویر سه بعدی تک رنگ هستند و یا تغییر رنگ بسته به زاویه ای که شما انها را مشاهده میکنید دارند.

روش جدید با استفاده از پراش الکترون های مازاد موجود در سطح فلز و انتشار انها صورت می گیرد.فیلم های فازی نازک حاوی الکترون های ازاد که به هیچ اتمی محدود نبوده و با دریافت فوتون برانگیخته میشوند. این الکترون های نوسانی به نام پلاسمن ،طول موج خاصی از نور رنگی را منتشر می کنند.بسته به زاویه ی دریافت فوتون انها رنگ های مختلف نور را از خود ساطع می کنند و هولوگرامی به وجود می اورند که بدون توجه به زاویه ی دریافتی تمام رنگ ها را درست مانند شکل اصلی نشان میدهد.

آشنایی با هولوگرام کوانتومی

انواع جدیدی از هولوگرام،اثر کوانتومی را مهار نموده و با استفاده از نور معمولی،تصاویر سه بعدی می سازد.اینده ی این تکنولوژی به گونه ای است که نیازی به عینک سه بعدی یا صفحه نمایش مخصوص ندارد.روش کار بر اساس رفتار الکترون های ازاد در سطح فلز بوده و توسط موسسه ای در ژاپن صورت گرفته است.

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرام ها , انواع هولوگرام , انواع هولوگرام ها , هولوگرافی , هولوگرافی ها , انواع هولوگرافی ها , انواع هولوگرافی , ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

آشنایی با طراحی هولوگرام دات ماتریکس

یکی از وظایفی که ما برای خود در نظر گرفته ایم رااین مورد میدانیم که شما را با انواع طراحی های هولوگرامی اشنا کنیم به همین دلیل این ملطلب را گرد آورده ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در این نوع هولوگرام تصاویر از نقاط بسیار ریز و با وضوح بسیار بالا تشکیل گردیده که توسط کامپیوتر ایجاد می گردد و هر نقطه به تنهایی حاوی تمامی اطلاعات رنگی بوده و تصاویر بسیار روشن و شفافی را به نمایش می گذارد.

آشنایی با طراحی هولوگرام با رنگ واقعی

ساخت هولوگرام با رنگ طبیعی با استفاده از طراحی هنری برروی عکس انجام گرفته و قادر است رنگ واقعی پوست و البسه فرد و یا رنگ واقعی اشیا را به نمایش بگذارد و یکی از انواع موثر در مبارزه با تقلب می باشد.

طراحی هولوگرام هات استمپ

این هولوگرام که ابتدا بصورت فویل مخصوص هات استمپ تولید می گردد، توسط دستگاه مخصوص با حرارت و فشار بر روی سطوح مختلف چاپ شده و ضمن حفظ مشخصات هولوگرافیک، بخشی از سطح مورد نظر گردیده و غیر قابل تفکیک می باشد. این نوع هولوگرام نیز به واسطه پرهزینه بودن و فرایند متفاوت تولید از ایمنی بالایی برخوردار است.



:: برچسب‌ها: هولوگرام,طراحی هولوگرام ها ,هولوگرام های دو بعدی,هولوگرام های سه بعدی,طراحی هولوگرام های دو بعدی, ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

بررسی فواید هولوگرام و محصولات هولوگرافیک

یکی از مهمترین گام ها برای پیشرفت یک محصول میتواند این باشد که این محصول بیشترین فواید را برای مشتری داشته باشد و بیشترین نیاز های آنها را برطرف کند.ما در این مطلب میخواهیم درباره فواید مختلف هولوگرام ها صحبت کنیم.

• تأثیر گذاری : از آنجا که هولوگرام تصویری جذاب و خیره کننده است ، از هر پیام تصویری دیگری سریعتر دیده شده و مورد توجه قرار میگیرد . صد البته اثر عمیقتر و قوی تری در ذهن مشتری و یا مصرف کننده یک کالای بخصوص میگذارد.

• امنیت : هولوگرام به هیچ وجه با روشهای معمول قابل تولید یا کپی نیست . بنابراین بطور روزافزونی بعنوان جزء لاینفکی از اسناد و برنامه های امنیتی در امور دولتی و تجاری قرار میگیرد . بعنوان مثال بطور گسترده ای در اوراق و اسناد ،پول و کارتهای شناسائی مورد استفاده واقع میشود.

قابلیت مهم هولوگرام که آنرا غیر قابل تقلب می سازد این است که می توان لایه ها و سطوح مختفی از اطلاعات و تصاویر قابل رؤیت را در آن ملحوظ نمود.

• پایایی و ماندگاری : از لحاظ روانی ، مردم تمایل به نگهداری و حفظ هولوگرام ها دارند. آقای Peter Schier یکی از مدیران عالی . AD 2000 Inc در آمریکا ، می گوید : ” مشتریانی باما تماس گرفته اند که ۱۰تا ۱۲ سال پیش کارت ویزیت ما را که دارای برچسب هولوگرامی بوده دریافت کرده و در تمام این مدت آن را حفظ کرده اند .به نظر شما چه هدیه تبلیغاتی دیگری می توانست چنین دوامی داشته باشد ؟ یک خودکار یا یک تقویم تبلیغاتی ؟ مطمئناً هیچکدام “.

 
 


:: برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرامی,هولوگرافی,هولوگرام ها ,فواید استفاده از هولوگرام, ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1396 | نظرات ()